czwartek, 19 października 2017

Babka kokosowa

źródło: Instagram


Babka to dla mnie smak dzieciństwa. Pamiętam jak jako kilkulatka na pytanie mamy, "Jakie ciasto upieczemy na niedzielę?", prawie zawsze odpowiadałam, że babkę. ^^ Nadal jest to jedno z moich ulubionych ciast. Teraz jednak za każdym razem eksperymentuję i testuję rożne wersje tego deseru. Tym razem padło na kokos i, według mnie, był to strzał w dziesiątkę. Przepis znalazłam na jednej ze stron kulinarnych i trochę zmodyfikowałam. 


SKŁADNIKI:

  • 4 jajka
  • szczypta soli
  • 1 szkl. cukru (ja dałam 3/4)
  • 1 szkl. mąki
  • 1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 kostka margaryny lub masła
  • kilka kropel aromatu kokosowego
  • 120g wiórek kokosowych + do posypania babki po polukrowaniu
  • lukier mleczny do polania - 2/3 szkl. do 1 szkl. cukru pudru + 2-3 łyżki gorącego mleka + kilka kropel aromatu kokosowego


PRZYGOTOWANIE:   

  1. Margarynę roztapiamy na małym ogniu i odstawiamy do wystygnięcia.
  2. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy mikserem na sztywną pianę ze szczyptą soli.
  3. Pod koniec ubijania dodajemy ostrożnie cukier, żółtka i dalej ubijamy.
  4. Obie mąki i proszek do pieczenia przesiewamy (lub napowietrzamy mieszając trzepaczką) do oddzielnego naczynia. Następnie porcjami dodajemy do miksowanej masy.
  5. Dolewamy do ciasta roztopioną margarynę i krótko miksujemy na niskich obrotach.
  6. Wsypujemy wiórki i dodajemy aromat. Lekko mieszamy i przekładamy do kominowej formy na babkę, wysmarowanej margaryną i posypanej bułką tartą lub mąką.
  7. Pieczemy około 50 minut w nagrzanym do 170°C piekarniku - bez termoobiegu, grzałka góra-dół, środkowy poziom piekarnika.
  8. Odstawiamy do lekkiego przestudzenia i wyjmujemy ostrożnie z formy. gdy zupełnie ostygnie, polewamy lukrem* i posypujemy wiórkami kokosowymi.

Smacznego!


* Aby zrobić lukier mleczny, należy 2/3 szkl. do 1 szkl. cukru pudru utrzeć mikserem z 2-3 łyżkami gorącego mleka i kilkoma kroplami aromatu kokosowego- należy żonglować ilością cukru i mleka w zależności, jak gęsty lukier pragnie się otrzymać.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz