sobota, 28 stycznia 2017

Chleb gryczano-owsiany






Zaczęłyśmy piec chleby i... nie możemy przestać! Nawet nie wiecie jaką czuje się satysfakcje z upieczenia własnego pysznego zdrowego bochenka pieczywa. Stawiamy na prostotę, a ten przepis jest banalnie prosty. I chodź jego wyprodukowanie trwa kilka dni, to samej pracy przy nim jest niewiele. Jest chrupiący na zewnątrz i wilgotny w środku. Musicie spróbować.


Składniki:

  • 300g kaszy gryczanej białej niepalonej
  • 200g płatków owsianych (ja użyłam błyskawicznych, bo takie właśnie miałam w domu)
  • ok. 700ml wody
  • płaska łyżka soli (najlepiej morska lub himalajska)
  • nasiona według uznania 
  • przyprawy (opcjonalnie)


Przygotowanie: 
  1. Kaszę i płatki zalewamy wodą i odstawiamy na minimum 24h. Co jakiś czas zaglądamy do naszej mieszanki, mieszamy ją i pilnujemy, by kasza i płatki cały znajdowały się pod warstwą wody. 
  2. Po tym czasie odlewamy nadmiar wody, dodajemy sól i blendujemy naszą mieszankę na niezbyt gładką masę. 
  3. Następnie dodajemy nasiona (u mnie po 2 łyżki: maku, słonecznika, sezamu, siemienia lnianego i nasion chia) i przyprawy (u mnie to płaska łyżeczka granulowanego czosnku). Mieszamy. 
  4. Przekładamy masę do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i umieszczamy w zimnym piekarniku na całą noc (im dłużej tym lepiej). Na powierzchni ciasta powinno utworzyć się charakterystyczne wybrzuszenie. 
  5. Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni C i pieczemy ok. 55 minut. 
  6. Zaraz po upieczeniu wyjmujemy chleb z foremki i przekładamy na kratkę do wystudzenia. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz